Acte de presentació d’Enginyeria i Seguretat a la Catalunya del futur.

El proper dimarts, 24 de novembre, a les 10.00 hores es farà l’acte de presentació de l’Informe 2015 de l’Observatori del Risc que aquest any porta per títol Enginyeria i Seguretat a la Catalunya del futur. Riscos i oportunitats d’un nou Estat.

Es tracta d’un segon volum; l’any passat, l’Institut d’Estudis de la Seguretat (IDES) ja va dedicar l’Informe de l’Observatori del Risc a l’anàlisi de com plantejar diferents aspectes de l’enginyeria i la seguretat en el cas que Catalunya assolis la total independència vers a l’estat Espanyol, o bé es constituís un ens en forma de federació o confederació amb Espanya.

Seguint aquest fil argumental i ubicant-lo en l’excepcionalitat de la situació de la Catalunya actual; l’IDES i els seus col·legis patrons (Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona) han vist convenient mantenir la temàtica de l’any passat, però dotant-la d’un altre punt de vista: com caldria organitzar un nou estat d’una manera més eficaç, moderna i propera a la realitat actual? De quins organismes, entitats i estructures caldria que dotéssim el país per tirar endavant el repte de crear una nova organització més desenvolupada i competent?

L’acte de presentació comptarà amb les ponències de les persones que han redactat aquest Informe i que ens faran una exposició de les seves conclusions.

El programa previst és el següent:

10.00h. Benvinguda
Sr. Pere Torres, secretari d’Empresa i Ocupació  de la Generalitat de Catalunya.
Sr. Jordi Guix, vicepresident de l’Institut d’Estudis de la Seguretat
Sr. Miquel Darnés, president de l’Institut d’Estudis de la Seguretat

10.30h. Presentació de l’Informe 2015
Sr. Joan Ribó, director de l’Observatori del Risc.

10.50h. Presentació dels continguts de l’Informe
Sr. Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Sra. Eugenia Doménech, directora del Servei Català de Trànsit
Sra. Mercè Rius,directora de l’Institut Català d’Energia
Sr. Manel Medina, catedràtic de la Universitat Politècnica de Catalunya i coordinador de l’Anti-phishing Working Group (UE)

12.10h. Col·loqui

12.30h. Cloenda

Podeu accedir al programa complet en aquest enllaç.

, , , , , ,