Amorós, Joan

Joan Amorós

Enginyer industrial, secretari general de FERRMED

Enginyer industrial, actualment és secretari general de FERRMED, secretari general executiu de R+D+41 Euro-Action Group i secretari general executiu d’Euro-Mediterranean Business Association. També és president de la Fundació OccitanoCatalana, d’Acció Escolar del Congrés de Cultura Catalana i de l’Associació Conèixer Catalunya. A més, és membre de la Junta Directiva del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i president de la Comissió de Gestió Empresarial; i conseller del Consell d’Administració del Port de Barcelona.

Anteriorment, ha ocupat diferents càrrecs de responsabilitat: conseller delegat de Nissan Distribution Service Barcelona, SA. (Centre Logístic del Sud d’Europa), director general de Programació i Aprovisionaments i director executiu de Compres de Nissan Motor Ibérica SA, director executiu general de l’Eurocongrés 2000 (Congrés de Congressos dels països i regions de l’Euroespai Llatí Central). També va ser membre fundador i conseller d’Autoterminal SA i de Logística y Transporte Ferroviario SA. Fou president del Grup de treball de Transport Ferroviari del Pla Estratègic i de Qualitat del Port de Barcelona, membre del Consell Social i conseller d’Edicions de La Universitat Politécnica de Catalunya i conseller de Premsa Catalana, S.A. (Diari Avui).

És autor de diversos llibres, cursos i conferències sobre control numèric, investigació operativa, logística i organització i gestió d’empreses.