Canvis previstos i tristos imprevistos

Al tornar de vacances tenim la percepció que fa molt de temps que varem marxar i ja comptem amb què, a la tornada, algunes coses restaran igual com les varem deixar i altres, previsiblement, hauran canviat; amb el que no comptem, però, és amb els imprevistos i, aquest estiu ens hem trobat, de sobte, amb una notícia que ens ha copsat i ens ha entristit enormement: la defunció, el passat dia 27 d’agost, d’un dels patrons de la fundació; el Sr. Àngel Llobet.

Àngel Llobet, com a degà del Col•legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, va ser un dels fundadors de l’IDES. A l’any 1998, juntament amb altres patrons de la fundació, van crear l’Institut d’Estudis de la Seguretat; com enginyer industrial va saber veure la necessitat de crear una entitat que vetllés per crear una cultura de la seguretat a partir de la sensibilització que el desenvolupament també produeix efectes no desitjats que cal conèixer, mesurar i minimitzar.

La seva vinculació amb l’IDES va durar fins aquest trist 27 d’agost; va ocupar els càrrecs de president i vicepresident de la fundació mentre va exercir com a degà al COEIC, i en els últims anys, com a patró, era una peça clau en les reunions de patronat, la seva visió originària de l’IDES ajudava a marcar sempre el rumb de les decisions i temàtiques que calia abordar, la seva pèrdua ens ha colpit, amb ell se’n va un amic, un company i un home de gran visió.

Amb aquest editorial volem manifestar el nostre condol a la família i cercle més proper.

Per altra banda, i dins dels canvis previstos estatutàriament, aquest estiu hem conegut algunes noves cares al patronat de la fundació; així, després que l’equip del Sr. Miquel Darnés guanyés les eleccions al Col•legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, l’estructura de l’IDES està integrada per nous professionals que ocupen càrrecs importants dins del patronat. Així el Sr. Miquel Darnés passa a ser el nou vicepresident de l’IDES, el Sr. Ricard Nogués es converteix en el nou tresorer i la Sra. Maria Cinta Pastor la nova secretària de la fundació.

En l’últim informe de l’Observatori del Risc, el Sr. Joan Majó afirmava que el canvi sempre comporta risc, però no hi ha progrés sense canvi. Estem segurs que aquestes noves incorporacions al patronat de la fundació ajudaran a fer-la progressar, a tirar endavant, a millorar; sense oblidar els nostres orígens, el nostre codi genètic. En aquest sentit, ens sembla que si es tractés d’una aposta, aquesta seria segura.

Aprofitem aquest editorial per agrair al Sr. Joan Ribó, president i vicepresident de manera alterna de l’IDES; el Sr. Lluís Latorre, tresorer i interventor, i el Sr. Andreu Martínez, secretari, la seva dedicació i entusiasme durant aquest anys, els consells i la seva confiança en aquesta fundació.

Amb la tornada a la normalitat del setembre, l’activitat de l’IDES es torna a activar, preparant informes, actes i informacions que estem segurs que us interessaran.

,