Cercós, Josep

Josep Cercós

Director de l’Observatori

Enginyer tècnic industrial; Honorary Degree en Ciencias empresarials. És president del Grup JC (Enginyeria, Consultoria i Serveis); soci-director per Catalunya, Balears i Aragó del Grupo-10 (Peritatge i dictàmens de sinistres, Gerència de Riscos) i representant espanyol a la FUEDI (European Loss Adjusting Expert). Tresorer, president de la Comissió de Prevenció i Assegurances de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona; membre del Consell General de la Fira de Barcelona; vicepresident del Cercle d’Empresaris del Vallès, és també vicepresident de la Fundació Catalana de Seguretat Viària.Amb anterioritat va ser CEO per Espanya del Grup Assegurador Winterthur (1983-1995), president per Espanya i CEO Ibèric (1995-2000) i va ocupar diferents càrrecs directius a Bèlgica i Suïssa (1979-1981 i 1988-2000); conseller del Consorcio de Compensación de Seguros i del Pool espanyol de grans riscos; president de la Unió Catalana d’Assegurances (1990-1997), membre dels Comitès Executius d’UNESPA, ICEA i Foment del Treball, president de l’Associació Hispano Suïssa; conseller de la Fundació Güttmann; president d’Automòbils del Comitè Europeu d’Assegurances (2001-2005) i vicepresident de la Junta de Compensació que va desenvolupar l’Illa Diagonal.