Ferrer i Junqué, Xavier

xferrer-granXavier Ferrer i Junqué

Consultor de Risc

Doctor per la Universitat de Barcelona, és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona, llicenciat en Ciències Polítiques i Sociologia per la UNED i Diplomat en Comunitats Europees.

La seva trajectòria professional ha estat molt lligada al sector financer (La Caixa) des de 1974 i ha tingut responsabilitats en els departaments d’Organització, de Recursos Humans i de Risc. Té també experiència internacional a Caixabank França (1989/1990) i actualment és director de Risc de MicroBank.

És també secretari de la Comissió de la UE del Col·legi Economistes de Catalunya, president d’ADICEC (Associació Diplomats Cursos UE a Catalunya), directiu de la Comissió Social del Futbol Club Barcelona i vocal del Consell Català del Moviment Europeu.

És autor de diverses publicacions, de les que destaquem les últimes

• 2005 – Europa, de l’impuls a la incertesa (tots, Ed. Mediterrània)
  • 2008- Tesi Doctoral: La viabilitat econòmica i política de la defensa europea (http://www.tesisenxarxa.net/TDX-0529108-102905)
  • 2009 – Viure segurs a Europa (Dèria editors)

Col·labora en mitjans de comunicació sobre temes relacionats amb Europa i en política internacional. Actualment, i des de fa quatre anys, fa una columna setmanal d’opinió a El Punt, titulada “la setmana europea”. També participa en conferències, col·laboracions i debats sobre temes europeus en diferents institucions i entitats: Universitat Catalana d’Estiu, Universitat de Barcelona, Universitat de Girona, Col·legi d’Economistes, EFPA, ADICEC, CaixaForum, Escola de Formació de Policia de Catalunya, etc.