Fontanals Jaumà, Lluís

clip-image002Lluís Fontanals Jaumà

Enginyer químic

Lluis Fontanals Jaumà, (Barcelona 1949).

Enginyer Químic, Institut Químic de Sarrià i Enginyer Industrial per la Universitat Ramon Llull (Barcelona).  Postgrau PDG, IESE. Qualificació de Tècnic Superior en Seguretat Industrial pel Ministeri de Treball.

Des de 1974 ha treballat per al Grup Repsol en àrees comercials i d’operacions del sector petroquímic i energètic. Durant el projecte olímpic (1986-1993) el van cedir a l’Ajuntament de Barcelona per fer-se càrrec de la coordinació de l’àrea de manteniment i serveis urbans, posteriorment denominada gerència de medi ambient.

Retornat a Repsol va treballar ocupant les posicions directives a Barcelona, Madrid i Brussel·les fins l’any 2006 que va deixar l’empresa, seguint vinculat a la Fundació Repsol. Des de 2006 treballa al IQS com a professor associat de direcció estratègica i SMAS, ambdues de 5è curs d’ADE. També imparteix gestió de projectes de I+D+i al màster d’Investigació de la ETS.Compagina l’activitat docent amb la consultoria i ha dirigit projectes del IQS per la Fundació Repsol, ajuntaments i empreses del sector energètic i mediambiental.

Ha publicat diversos articles i ha participat en nombrosos fòrums sobre gestió comercial, seguretat industrial, gestió de RRHH i gestió pública.