Els accidents greus. 40 anys després de Seveso.
FÒRUM DE LA SEGURETAT INDUSTRIAL

L’any passat es van complir els 40 anys de l’accident de Seveso, accident que va marcar un abans i un després per a les activitats que utilitzen substàncies perilloses. La publicació de la Directiva, coneguda com Seveso, ha estat fonamental per imposar, en els establiments afectats, una política de prevenció dels accidents greus i impulsar la implantació d’un sistema de gestió de la seguretat que ha de vetllar per tots els aspectes relacionats: organització i personal, identificació i avaluació dels riscos, control de l’explotació i planificació de les situacions d’emergència.

Amb aquest Fòrum de la Seguretat, codirigit per Isidre Masalles, subdirector general de Seguretat Industrial, i Sophie Tost, responsable d’Establiments amb Risc d’Accident Greu, es vol crear un espai de debat i intercanvi de coneixement entre tots els agents implicats. Aquest és un risc enormement transversal que cal abordar des de multitud de punts de vista, tot i que la seguretat industrial, el risc mediambiental i la gestió de l’emergència seran els eixos centrals del Fòrum de la Seguretat Industrial.

En aquest sentit, són rellevants els canvis normatius recents i previstos; concretament:

• El proper Decret d’accidents greus de la Generalitat de Catalunya,
  • La revisió del Pla especial d’emergència exterior del sector químic de Catalunya (PLASEQCAT).
  •  La futura modificació de Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats és una normativa sobre la qual cal debatre i conèixer el seu encaix en aquest àmbit.
Lloc i data
16 de juny de 2017
Sala Port de Barcelona – World Trade Center
Terrassa 1a planta Edifici Nord – Moll de Barcelona