Fundació Pau Costa

logoPCF_bv_petitaLa Fundació d’Ecologia del Foc i Incendis Forestals Pau Costa Alcubierre va néixer el 2011 amb l’ambició de ser una plataforma d’intercanvi de coneixement en l’àmbit dels incendis forestals per als mons operatiu, científic i pel públic en general.

Els seus objectius principals són: la investigació en el camp de l’ecologia dels incendis forestals, la creació de coneixements, d’eines i tècniques per a la gestió dels incendis forestals, i la canalització d’aquests coneixements a tot el món tècnic mitjançant la formació i altres instruments de divulgació.

Aquests objectius els van assolint a través de jornades de formació pel públic en general (Journals Club, Jornada a Parlamentaris), formació a diversos cossos d’extinció (món operatiu nacional i internacional), participació i assessorament tècnic en projectes, formacions a escoles (Projecte Mefitu), publicacions de llibres, etc.

La nostra missió principal és liderar un canvi profund en la percepció que la ciutadania té del foc. Al mateix temps que vol ser una plataforma de referència a escala internacional que faci possible l’intercanvi d’informació, de manera que també pugui ser accessible per a comunitats menys afavorides.