Jordi Guix i Armengou
En memòria del nostre president

Fa poc més d’un any que la fundació Institut d’Estudis de la Seguretat es va desplaçar a Via Laietana, 39. Ens rebia el nostre nou president, el degà del Col·legi d’Enginyers Industrials, Jordi Guix i Armengou, amb una hospitalitat i “cortesia exquisida” (com li agradava treballar a ell).

I a partir d’aquí, hores i hores de treball per “girar l’IDES com un mitjó”, per aconseguir que la fundació servís de punt d’aglutinament de diferents col·legis i associacions professionals: Enginyers Agrònoms, Enginyers de Camins, Enginyers Industrials, Enginyers Informàtics i l’Associació d’Enginyers de Telecomunicació per a fer alguna cosa més gran, alguna cosa millor. Penso que ho estem aconseguint, que el diàleg entre enginyers és avui més fluid gràcies a l’empenta i a l’entusiasme d’un home que no parava mai, que insistia i insistia per aconseguir l’acord, per a fer-nos a tots partícips del projecte, incloure’ns, implicar-nos…

Projectes i Fòrums per tothom, la seguretat des d’un punt de vista transversal, una visió holística. “L’IDES ha de ser l’espai en què els professionals de tots els sectors parlin de seguretat, aquí hi ha de cabre tothom, i els col·legis professionals han de garantir la independència i el rigor que es reclama a qualsevol estudi de prestigi”. Aquesta ha estat la nostra comesa aquest últim any, i ho aconseguirem Sr. Guix, ens va deixar el camí molt ben traçat, ara hem de ser capaços de seguir-lo.

Gràcies Sr. Guix per confiar amb nosaltres, per creure en l’IDES i empènyer i empènyer per tirar-lo endavant. El trobarem molt a faltar, però no defallirem en l’intent d’aconseguir el que vostè somiava per a la nostra fundació.

DEP

Imma Ros Miralles