Acte de presentació de l’Observatori del Risc 2015

L’Institut d’Estudis de la Seguretat (IDES) ha presentat el passat dimarts 24 de novembre l’Informe 2015 de l’Observatori del Risc, que porta el títol Enginyeria i seguretat a la Catalunya del futur. Riscos i oportunitats d’un estat.

Els Informes anuals de l’Observatori del Risc són un dels elements clau per a que l’IDES pugui assolir els seus objectius fundacionals que són ajudar a crear una cultura de la seguretat en el nostre territori nacional.

La presentaobs_14_webció de l’Informe s’ha fet a l’Auditori Pompeu Fabra del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i ha anat a càrrec de Jordi Guix, degà del Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya; Miquel Darnés, degà del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, Joan Ribó, director de l’Observatori del Risc i Pere Torres, secretari d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya a la benvinguda. Seguidament, Carles Cots, en substitució del Sr. Enric Ticó, president dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya; Eugenia Doménech, directora del Servei Català de Trànsit; Mercè Rius, directora de l’Institut Català d’Energia, i Manel Medina, catedràtic de la UPC han explicat els continguts dels capítols.

En paraules obs_20_webdel director de l’Observatori, “Llegint les aportacions dels autors, es posa de manifest que algunes estructures de gestió i bon control ja estan creades i fortament desenvolupades, com és el cas de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i del Servei Català de Trànsit (SCT); d’altres, amb un grau de competència parcial, com l’Institut Català d’Energia (ICAEN) i el Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT), podrien ampliar el seu camp d’actuació.

L’Informe 2015 presenta una novetat a nivell formal: l’apartat de Semàfors del Risc es presenta a en un document a banda per tal de fer-ne més fàcil la consulta. Els indicadors que hi van associats es poden trobar a l’apartat de Senyals del Risc del web de l’IDES: http://www.fundacio-ides.org/ides/senyals-del-risc. En aquest apartat, Rosa Gispert i Ricard Tresserras, Diego Torrente, Manel Medina, Jordi Martínez, Román Mestres i Josep Lluís Pedragosa, ens parlen dels danys que ja han ocorregut, que ja s’han materialitzat, i continuen informant-nos amb les seves sèries, algunes de les quals es remunten als primers informes de l’Observatori.

Podeu accedir a més informació sobre l’Informe a l’apartat de l’Informe 2015 de l’Observatori del Risc i us el podeu descarregar  a l’apartat de publicacions.

, , , , , , , , ,