Medina, Manel

ManeENISA_2

Manel Medina

Catedràtic d’Arquitectura de Computadors (seguretat informàtica) per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), és professor titular d’aquesta universitat des del 1992. També és cap d’esCERT-UPC (equip de resposta a emergències d’ordinadors espanyol), coordinador de les activitats científiques del capítol europeu del grup de treball d’Anti-Phishing (APWG.eu), membre de la junta assessora d’ISMS Forum Spain i director del Màster de Gestió de Seguretat Cibernètica de la UPC.
Anteriorment ha desenvolupat tasques de relacions de les parts interessades i ha exercit com a expert assessor sènior en NIS (Seguretat de la Informació i la Xarxa), cap de la Unitat de Relacions CERT i sotsdirector del departament de Cooperació Tècnica a ENISA (Agència de la Unió Europea de Seguretat de les Xarxes i de la Informació).
També ha estat assessor científic del Centre Tecnològic Barcelona Digital, cap del Centre de Recerca d’Aplicacions d’Internet (CANET-UPC) i membre de ple dret de l’ESRIF (Fòrum Europeu de la Recerca i Innovació en Seguretat) i l’European Security Research Advisory Board ESRAB per assessorar la Comissió Europea sobre els temes de recerca de seguretat en els programes de finançament d’R+D.

Fundador de diverses empreses spin-off: Safelayer Secure Communications, proveïdor líder de programari de PKI Europeu; InetSecur i tb-seguretat, gestió de seguretat de la informació i l’auditoria; SeMarket, oferia solucions de seguretat facilitades per la PKI (signatura-e), la validació de certificats PKI i la identificació biomètrica; Adda Documental, que desenvolupava solucions per digitalitzar, gestionar i buscar documents en entorns multilingües; i Ready People, que proporcionava eines per gestionar els atributs d’usuaris mòbils, incloent geolocalització, per als proveïdors de serveis web. També va crear associacions sense ànim de lucre per promoure la seguretat en sistemes d’informació i gestió de documents digitals (factura-e).

Ha estat ponent en més de cent conferències i tallers i, recentment, ha participat en el Cyber Security & Privacy Forum, l’Europol/EC3 (2015), l’European Electronic Crime Task Force (Roma, 2015), l’APWG eCrime2015 Simposi Mundial (Barcelona, 2015), l’APWG 2013 eCRSync-up2013 (Dublín, 2013), el Fòrum Internacional d’ISMS (Barcelona, 2012), la Cimera del CPA Global de Riscos (FIRST: Associació mundial d’equips de resposta a ciber-incidents) (Països Baixos, 2012), la Conferència d’ENISE (Lleó, 2012), el Taller sobre Seguretat Cibernètica i Assumptes Globals (Barcelona, 2012), la Conferència CEPOL (Madrid, 2011), l’IFIP SEC2012, la Conferència WG6.5 (Malia, Creta, 2012) i el taller COIM-Best (Mollet, Barcelona, 2012), entre d’altres.

,