Mariano Marzo

Microsoft Word - CV y foto, 22-1-2014.docProfessor universitari i investigador, acadèmic, articulista i conferenciant.

És catedràtic d’Estratigrafia i professor de Recursos Energètics i Geologia del Petroli a la Facultat de Geologia de la Universitat de Barcelona.

Membre de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (de la que n’és director de la Secció 4ª o de Ciències de la Terra), del Consell Assessor pel Desenvolupament Sostenible de Catalunya (CADS) i del Capítol Espanyol del Club de Roma.

Participa o ha participat en diversos Consells Assessors en matèria energètica de les administracions central i autonòmica (Departament d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, Presidència de la Generalitat de Catalunya, Presidencia del Gobierno VascoLehendakaritza, Secretaría General de la Energía del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, així com d’altres institucions (“American Chamber of Commerce in Spain”, Cátedra BP de Desarrollo Sostenible de la Universidad Pontificia Comillas, Cercle d’Economía, Club Español de la Energía, Fundació del Centre Informació i Documentació Internacional a Barcelona, Fundació Forum Ambiental, Fundació del Reial Automòbil Club de Catalunya, Institut Europeu de la Mediterrània, Observatorio de Política Exterior Española de la Fundación Alternativas, Real Instituto Elcano, Spanish Energy Mix Forum).

Manté una relació continuada amb la indústria del petroli i del gas (Cepsa, ConocoPhillips, Enagas, ExxonMobil, Gas Natural Fenosa, Hess, Repsol, Shell, Statoil y Total) a través de la investigació aplicada al sector (exploració i caracterizació sedimentològica de jaciments) i la formació continuada. Ha treballat a Europa, EE.UU., Amèrica del Sud, Orient Mitjà Nord d’Àfrica.

És membre de l’ “American Association of Petroleum Geologists” i de l’ “European Association of Petroleum Geoscientists & Engineers”.

Ha publicat més d’un centenar de treballs a revistes científiques, ha editat i coeditat 15 llibres i ha presentat més de 100 ponències a conferències i congressos. Ha format part dels consells editorials de revistes de gran prestigi internacional en el camp de la geologia, com “Basin Research”, “Geology” y “Sedimentology”.

Desenvolupa una intensa activitat com a conferenciant i és un col·laborador habitual sobre temes energètics a La Vanguardia. Més ocasionalment també col·labora en altres diaris (El País) i en diverses emissores de radio i televisió del nostre país. La seva activitat divulgadora ha estat guardonada aquest mateix any amb la “Distinció de la Universitat de Barcelona a les Millors Activitats de Divulgació Científica i Humanista” en la seva primera convocatòria.