Palacín, Pere

Pere-Palacin-1-1Pere Palacín

Director general d’Energia, Mines i Seguretat Industrial del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.

És enginyer tècnic industrial en l’especialitat de Màquines Elèctriques per l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona, enginyer industrial elèctric i màster en Gestió i Organització d’Empreses per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), diplomat per l’IESE Business School i doctor en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Ramon Llull (URL). Actualment és director general d’Energia, Mines i Seguretat Industrial del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya.

El 1983 va iniciar la seva trajectòria professional a la companyia elèctrica Enher, al Centre de Control de Moviment d’Energia. Entre el 1984 i el 1987 va exercir de professor d’Electrotècnia a l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona de la UPC. El 1987 es va incorporar a Red Eléctrica de España, com a responsable de l’àrea de Xarxes Elèctriques de l’Oficina Tècnica Catalunya-Aragó, càrrec que ocupà fins al 2001. El 1998 va col•laborar amb l’empresa OMEL en la posada en funcionament del mercat intradiari elèctric espanyol.

Des del 2001 i fins a l’actualitat ha estat professor a l’Institut Químic de Sarrià, on des del 2002 també ha exercit de director de Seguretat. Des de l’any 2011 és catedràtic de la Universitat Ramon Llull i imparteix l’assignatura Fonts Energètiques i Tecnologies Elèctriques del Departament d’Enginyeria Industrial de l’Institut Químic de Sarrià.

Paral·lelament a la seva trajectòria professional, ha format part de diferents grups de recerca i ha participat activament en entitats associatives vinculades al sector de l’energia, com la Comissió d’Energia del Col·legi Oficial d’Enginyers Industrials de Catalunya, de la qual és membre.