Passem pàgina

A punt d’arrencar la darrera pàgina del calendari d’enguany, mirem de fer balanç, en un exercici tant inconscient com humà, i enlloc de llepar-nos les ferides caldria pensar en com podem, de manera col·lectiva o individual donar-li la volta als aspectes negatius.

El 2012 no ha estat un any especialment fàcil, per tant, cal visualitzar les expectatives positives que ens pot oferir aquest any que comença i ser capaços de buscar solucions innovadores. Innovar és evolucionar, i fer tot allò que estigui a les nostres mans per canviar les coses demostra una maduresa de la qual gaudim en aquest país. Hem de ser competents, creatius i destres per saber detectar necessitats i donar respostes encertades. Només així superarem entrebancs i assolirem tot allò que ens proposem.

És cert que hi ha coses que no podem evitar, però sí minimitzar-ne alguns efectes. Els reptes que presenta el 2013 com a societat i com a país són ingents; no es pot negar que venen i calen canvis; per fer front als obstacles de qualsevol mena, cal primer conèixer els riscos, analitzar-los i buscar solucions per evitar-los o disminuir-ne els seus efectes. Tanmateix, potser també ha arribat l’hora de treure pit, nodrir-nos del seny i fer pinya si volem que les coses millorin.

Des de l’IDES ja hi estem treballant de fa temps i pretenem ser un referent a través dels Fòrums de la Seguretat i dels informes de l’Observatori del Risc que presentem cada any abordant temes d’interès general, convidant a la participació i el debat, i amb la voluntat de ser objectes aclaridors a través dels experts i professionals que hi col·laboren, esperant sempre que les nostres aportacions siguin tan interessants com útils.

Tant el XV Fòrum de la Seguretat: L’eficàcia de la seguretat i les competències tècniques, com la presentació de l’informe 2012 de l’Observatori del Risc: Innovació i seguretat, han estat un èxit tant d’assistència com
en l’interès que ha despertat el seu contingut i és per aquest motiu que ens sentim molt satisfets de posar el nostre gra d’arena a la consecució d’alguns objectius futurs mitjançant les dues eines més potents de la nostra fundació.

,