Puig, Josep

PuigJosep Puig

Doctor enginyer industrial.

Doctor enginyer industrial. Treballa a la Universitat i com consultor en temes d’energia i sostenibilitat. És professor de la Universitat Autònoma de Barcelona des de 1979 (cursos de Recursos energètics i d’Energia i societat). És autor de diversos llibres, ponències i articles sobre energia, tecnologia i medi ambient. Cofundador d’Ecotècnia S.Coop.C.L., l’any 1981, empresa cooperativa pionera en el disseny i fabricació d’aerogeneradors (guardonats els seus fundadors amb el Premi Poul laCour, atorgat per la ‘2001 European Conference on Wind Energy). Fundador, l’any 1992 d’Ecoserveis, una associació professional dedicada a la consultoria i a l’educació sobre energia i medi ambient. Va ser Regidor de Ciutat Sostenible a l’Ajuntament de Barcelona (1995-1999) on va liderar el procés par a l’adopció de l’Ordenança Solar, treball que va ser guardonat amb el Premi Solar Europeu 2001. President de la xarxa europea Energie-Cités (1997-2000). Impulsor de l’agència local d’energia BarnaGEL (Barcelona Grup d’Energia Local) que va néixer sota el paraigua del programa SAVE de la Comissió Europea. Cofundador, president de la secció espanyola i vicepresident d’EUROSOLAR (Associació Europea per les Energies Renovables). És membre d’Els Verds – Alternativa Verda. Actua de portaveu de l’Entesa Catalana per una Energia Neta i Renovable.