Ticó, Enric

et-1Enric Ticó

President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya

Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona (1976-1981) i diplomat en Comerç Internacional i de la Unió Europea pel Ministeri d’Afers Exteriors (1984). Actualment és president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i de les empreses Autometro, SA; Cargometro Rail Transport, SA, i Vallter, SA. També ocupa la presidència de la Federación Española de Transitarios – Organización para la Logística de Transportes y Representantes Aduaneros (FETEIA-OLTRA), el Patronat de la Fundació CETMO (Centro de Estudios del Transporte del Mediterráneo Occidental) i el clúster ferroviari Railgrup. És membre de la Junta directiva de la CEOE (Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials) i professor de diversos màsters en Logística i Transports.

Anteriorment ha treballat en el sector públic (director general de Ports i Transports del Govern de Catalunya, i advocat de l’Institut Català del Sòl), en el sector privat (fou soci fundador d’una enginyeria aeronàutica, d’una enginyeria generalista, d’una empresa de telecomunicacions i conseller de diverses empreses del sector del transport), en l’associatiu (president de l’Associació Espanyola de Promoció del Short Sea Shipping SPC – Spain, president del Port de Mataró i membre de la Junta de Govern del Col·legi d’Advocats) i també en l’àmbit polític (diputat al Parlament de Catalunya en la segona legislatura).