Vilanova, Santiago

Vilanova

Santiago Vilanova

Periodista, escriptor i consultor ambiental

Periodista, escriptor i consultor ambiental. Exdirector de Diario de Barcelona (1983-1984), va ser un dels pioners del periodisme d’investigació a Catalunya. És col·laborador de la International Federation of Environmental Journalist (IFEJ) i membre de l’associació Journalistes-Écrivains pour la Nature et l’Écologie. És autor de El sindrome nuclear. El accidente de Harrisburg y el riesgo nuclear a España i Chernobil: el fin del mito nuclear. Ha escrit nombrosos llibres sobre ecologisme, entre els que destaquen L’onada ecològica i Empresaris verds per a un planeta blau. També és autor de les novel·les Acció Paral·lela i El secret d’Hiva Oa. És president de l’Associació Una Sola Terra i cofundador d’Els Verds – Alternativa Verda. És col·laborador d’opinió dels diaris El Punt i Avui i de l’anuari Larousse Planeta.